گر شما با استفاده از V-Ray قبل، شما در حال حاضر با این آشنا هستید، اما ما در مورد چگونه می توان آنها را تمرکز بهترین برای اهداف معماری استفاده می شود.همچنین، پس از اولین بار از این ارائه، من خاموش خورشید به بهتر نور داخلی ما تجزیه و تحلیل آموزش نورپردازی با راینو با پلاگین v-ray
دانلود آموزش فارسی نورپر دازی رندر راینو با پلاگین v-ray
- ا
00:00:13 من که برای اولین بار رندر در حال حاضر انجام کردم،
00:00:15 و ما می توانیم به اطراف اتاق نگاه
00:00:16 و چه مقدار نور خارج را ببینید
00:00:19 در حال کمک به نور تحتانی.
00:00:21 این است که همه از چراغ گنبد HDR آینده.
00:00:24 ما در آسمان کردم و خورشید در پنجره های آینده،
00:00:28 ریخته گری نور بر روی زمین،
00:00:29 و ما حتی این تب و تاب بودن خوب در اطراف درب عقب بر گردیم.
00:00:32 بنابراین، ما در حال رفتن به خاموش کردن آسمان،
00:00:34 تا ما بهتر می توانید در این لامپ نور داخلی تمرکز می کنند.
00:00:37 اجازه دهید من به جلو و بستن این ارائه،
00:00:39 و ما خاموش کردن نور گنبد با انتخاب آن.
00:00:42 برو به پنل Properties اینجا، در زیر نور،
00:00:44 و پس از آن فقط فعال بردارید.
00:00:46 بنابراین، که اکنون خاموش است.
00:00:48 من قصد دارم برای به حداکثر رساندن این دیدگاه در اینجا.
00:00:50 ما در مورد نور برای اولین بار صحبت می کنید،
00:00:51 است که تا حد زیادی شایع ترین،
00:00:53 و نور مستطیل شکل است.
00:00:55 بنابراین، ما کسانی که در نوار ابزار اینجا پیدا کنید.
00:00:57 یک آیکون، که ما جلو و پایین وجود دارد
00:00:59 برای دسترسی به نور مستطیل شکل است.
00:01:01 بنابراین، من فقط رفتن به پاپ در اینجا بر روی زمین،
00:01:03 فقط به یک نگاه سریع است.
00:01:04 بنابراین، ما رسم یک نقطه چند گوشه،
00:01:06 و معمولا اتفاق می افتد، که اشاره به جهت اشتباه است.
00:01:09 یک ترفند خوب در اینجا وجود دارد، که ما آن را انتخاب کنید.
00:01:11 ما می توانیم در تلنگر کلمه در خط فرمان وجود دارد را تایپ کنید.
00:01:15 به محض این که من ضربه وارد کنید، که فلش رو به پایین می رود.
00:01:18 بنابراین، این می تواند در اطراف نقل مکان کرد.
00:01:19 ترفند کوچک جالب دیگر در این است اگر شما ضربه F10،
00:01:22 است که دستور کنترل
00:01:24 برای بسیاری از منحنی و یا سطوح،
00:01:27 ضربه F10، شما نقاط کنترل برای این نور است.
00:01:31 بنابراین، که من اجازه می دهد تا به انتخاب یکی و فقط آن را کشیدن،
00:01:34 با پایین نگه داشتن کلید های SHIFT.
00:01:36 بنابراین، ما می توانیم که نور بالا یا پایین به عنوان مورد نیاز در مقیاس.
00:01:40 من قصد دارم برای تبدیل آن را با F11،
00:01:42 و ما می توانیم آن را به موقعیت حرکت می کند.
00:01:44 من قصد دارم به قرار معدن در سقف.
00:01:45 در واقع، من برخی در حال حاضر انجام می شود،
00:01:47 بنابراین من قصد دارم برای ضربه زدن به حذف، خلاص شدن از شر است.
00:01:49 اجازه دهید فقط بالا و در فضاهای من ایجاد کرده اید نگاه کنید.
00:01:52 بنابراین، این ثابت ساده مستطیل شکل است.
00:01:54 به اعتقاد من یک پا چهار پا است.
00:01:57 من قرار دادن یک قطعه کوچک از تر و تمیز است.
00:01:58 شما متوجه خواهید شد اگر شما می آیند تا به فضای خالی در اینجا،
00:02:01 there's nothing inside.
00:02:03 I did that because I know the light will
00:02:04 block any view into this space.
00:02:07 If I turn on the layer where's these are already made,
00:02:10 you can now come back down,
00:02:11 and you'll see the rectangular lights here, perfectly fit.
00:02:16 I made them exact same size as the openings.
00:02:18 Let's go back towards the original view here.
00:02:21 I'm going to Named View, double-click.
00:02:23 All right.
00:02:24 I'm going to hit escape to deselect that light.
00:02:26 Actually, we'll leave it selected,
00:02:27 go over to the properties panel,
00:02:29 and talk about some of its settings.
00:02:31 So, like most lights we've already talked about,
00:02:33 we have properties, and then the light itself is enabled.
00:02:36 Color is white, which I think is probably
00:02:38 a good thing to leave it as.
00:02:39 The intensity for most of these,
00:02:41 I'm going to start with
00:02:42 somewhere between the range of five or 10.
00:02:45 And you can change units around,
00:02:46 but I'm pretty much going to leave
00:02:47 all these other options alone.
00:02:49 So, I'm ready to do the render, with those lights turned on.
00:02:52 I believe there's eight or 10 of them
00:02:54 in kind of an array along this arc,
00:02:56 but I'm guessing that with the outside light turned off,
00:02:59 we'll need to change our shutter speed just a bit.
00:03:02 Let's go check out the camera under V-Ray options.
00:03:04 Here is the camera.
00:03:06 This is the prior shutter speed of 30,
00:03:08 and that looked okay with the outside light on,
00:03:11 but since that's gone, I'm going to go down to
00:03:12 about a 15th of a second.
00:03:14 Let's close that down, and let's re-render and take a look.
00:03:22 With the render complete, you can now look
00:03:23 up into those rectangular light fixtures,
00:03:26 and I was correct.
00:03:27 We're not seeing any openings or voids.
00:03:29 That light itself is showing up in the render,
00:03:32 blocking your view of the opening to above,
00:03:34 but it's casting a lot of light in this scene.
00:03:36 So, these eight or so lights are doing a pretty good job,
00:03:39 all at power 10, and I think they're doing a pretty good job
00:03:42 for kind of a general illumination.
00:03:44 We now want to do some wall washers or accent lights.
00:03:47 Let's close this rendering down.
00:03:49 I'm going to move around here.
00:03:52 Let's zoom into one of these
00:03:54 recessed can light openings I've created,
00:03:57 very similar to the rectangular light.
00:04:00 Just kind of an opening there in this space.
00:04:03 Select fixture we're going to access now
00:04:06 is a simple spotlight.
00:04:08 This is on the toolbar here, and there is the spotlight.
00:04:14 Now, I've got a little construction line here,
00:04:16 and this is probably a great way to do it.
00:04:18 Otherwise, you're not going to be able to select
00:04:20 the starting point, the size, and where it ends.
00:04:23 So, watch as I continue here.
00:04:25 It asks me for the base of the cone.
00:04:27 So, I should turn on my end snap.
00:04:28 That's going to be a lot easier.
00:04:30 There we go.
00:04:31 I want to make sure this cone gets close to the wall.
00:04:34 It doesn't necessarily want to overlap,
00:04:37 but this will determine the angle of spread.
00:04:40 I'm going to come back up here.
00:04:42 I've got to find a snapping point.
00:04:44 I'm going to go to the center of the opening.
00:04:48 There we go.
00:04:49 So, let's talk about the settings
00:04:50 of this light we just created.
00:04:52 I'm going to go ahead and select it.
00:04:54 You'll see a smaller circle on the inside
00:04:56 and, of course, the outside of the cone,
00:04:58 and the source itself.
بنابراین، شما می توانید که در جایی در داخل لامپ است.
00:05:03 شما نمی قادر خواهد بود به دیدن نور خود را،
00:05:05 بر خلاف نور مستطیل شکل،
00:05:06 فقط نور از آن خارج.
00:05:09 اندازه اصلی آن صفر است.
00:05:11 من قصد دارم به جلو بروید و شدت آن 10،
00:05:13 برای مطابقت با وسایل نور است.
00:05:15 شما برخی از گزینه ها برای رنگ،
00:05:17 انواع مختلف فساد و افت سایه روشن.
00:05:21 بنابراین، که در خارج است و در داخل از نور است.
00:05:24 آنچه که واقعا مهم است، هر چند،
00:05:26 ما می خواهیم به مطمئن شوید که فروپاشی است نه خطی.
00:05:28 ما با استفاده از معکوس مربع.
00:05:30 آن خانه دنیای واقعی کار می کند،
00:05:32 و خطی آن را مثل یک خورشید کوچک نگاه کنید.
00:05:34 این بسیار روشن است.
00:05:36 همچنین، با شاید بدتر از روشن بودن،
00:05:38 است آن را روشن برای همیشه.
00:05:40 این فقط به نظر می رسد همان شدت،
00:05:42 صرفنظر از اینکه چگونه نزدیک است.
00:05:44 بنابراین، این نزول معکوس ظاهر خواهد شد
00:05:45 بسیار واقعی تر به چشم خود را.
00:05:47 همچنین، ما برخی از واحدهای در اینجا.
00:05:49 من معمولا فقط با اسکالر به طور پیش فرض می چسبد.
00:05:51 کسانی که نوع واحد از V-Ray،
00:05:52 اما اگر شما واقعا واقعا وسواس دارید،
00:05:54 شما می توانید هر یک از این واحد دیده می شود در اینجا استفاده کنید،
00:05:57 مانند لومن، روشنایی، و غیره.
00:05:59 شما می توانید واحد جهان واقعی دریافت کنید.
00:06:01 من فقط با چیزهای از V-Ray می چسبد،
00:06:02 زیرا من از نوع با آن آشنا هستم
00:06:04 پنج تا 10 بودن طیف خوب است.
00:06:06 بیایید سعی کنید این رندر از زاویه دیگری.
پرش 00:06:08 اجازه دهید بیش از اینجا به سمت،
00:06:11 و ما فقط پیش بروید و نگاهی به
00:06:12 چه نوع تفاوت که ساخته شده است.
00:06:14 برو به نوار ابزار از V-Ray، با کلیک بر روی R،
00:06:16 و من قصد دارم آن را به اتمام.
00:06:21 خوب، پس نور افکن ها انجام یک کار واقعا خوب،
00:06:24 روشن در امتداد دیوار.
00:06:26 ما متوجه خواهید شد که این نوع از شعله ور شد، در واقع.
00:06:28 این هم نوع محو شدن را به عنوان شما دورتر است.
00:06:31 یک چیزی که من هستم دیوانه در مورد، هر چند،
00:06:32 این تیغ سایه های تیز در پایین این ستون است.
00:06:36 بنابراین، که تنها اتفاقی خواهد افتاد اگر نور خود را بسیار کوچک بود،
00:06:40 اما بیشتر لامپ یک یا دو اینچ و یا حتی سه در سراسر،
00:06:43 به طوری که آنها در حال رفتن به یک لبه سایه های ظریف تر و یا نرم افزاری.
00:06:46 بنابراین، اجازه دهید بررسی کنید که تنظیمات.
00:06:48 من قصد دارم برای بستن این پایین.
00:06:50 اطمینان حاصل کنید که نور انتخاب شده است.
00:06:52 هنوز هم هست.
00:06:52 برو به خواص و نور خود.
00:06:55 تنظیمات ما به دنبال است شعاع سایه نامیده می شود.
00:06:59 بنابراین، اجازه دهید زوم در اطراف در اینجا.
00:07:02 است شعاع سایه، مجموعه ای در صفر است.
00:07:05 که یک لامپ بسیار کوچک، اندازه صفر است.
00:07:07 اجازه دهید آن را دست انداز تا یک برای ارائه به بعد.
00:07:11 ما برای یک دقیقه صرفه جویی که.
00:07:12 من قصد دارم در مورد مواد واقعا جالب دیگر صحبت کنید.
00:07:15 این ال سی دی مانیتور بزرگ است.
00:07:17 بنابراین، ما در واقع می تواند یک مقدار بسیار زیادی از نور
00:07:19 از بسیاری از صحنه هایی از LCD ها و یا صفحه نمایش صفحه نمایش.
00:07:22 اجازه دهید در مورد مواد ما در حال رفتن به استفاده از در اینجا صحبت کنید.
00:07:24 من در حال حاضر این ایجاد کردم.
00:07:25 برو به material editor را.
00:07:27 بیایید پایین حرکت کنید، و در اینجا روی صفحه نمایش ال سی دی است.
00:07:31 آیا یک پیش نمایش سریع.
00:07:32 بنابراین، چیزی متفاوت در اینجا وجود دارد،
00:07:34 و است که ما یک لایه انتشار اضافی در بالای کردم.
00:07:39 من نقشه بافت برای منتشر کردم.
00:07:41 با عرض پوزش در مورد آن.
00:07:42 در اینجا ما باید م
00:07:43 من می توانم روی آن کلیک کنید و زیرچشمی نگاه کردن در آن.
00:07:45 آیا یک پیش نمایش سریع.
00:07:47 بنابراین، که پیش نمایش له معمول ما،
00:07:49 به دلیل آن را همیشه مربع است، اما آن را به ما می دهد یک ایده
00:07:52 نقشه بافت، آنچه آن را مانند به نظر می رسد.
00:07:54 ترفند این است، ما باید برای بارگذاری این
00:07:56 در راه همان به این لایه انتشار.
00:07:59 من قصد دارم به ضربه درست است.
00:08:01 اگر من لایه انتشار ندارد،
00:08:02 من راست کلیک کنید و ایجاد لایه
00:08:05 و سپس این راه را ویرایش کنید.
00:08:06 تنها چیزی که من را مجبور به انجام پس از آن
00:08:08 است که نقشه دقیق، نه یک مشکل را انتخاب کنید،
00:08:11 و پس از آن تغییر چند برابر.
00:08:13 من برخی از آزمایش انجام داده ام.
00:08:14 به طور معمول، ضریب یک
00:08:16 به نظر نمی رسد برای تولید است که نور زیاد است،
00:08:18 1.5 نقطه شیرین است.
00:08:20 گاهی اوقات، اگر شما بیش از دو یا حتی سه دریافت کنید،
00:08:22 فقط سفید خالص می شود،
00:08:23 و شما نوع به طور کامل از دست دادن که نقشه بافت.
00:08:26 اجازه دهید به جلو و بستن این.
00:08:27 در واقع، هیچ، ما نیاز به ایجاد یک تغییر است.
00:08:31 این نشان داده نخواهد شد مگر اینکه ما می گویند، نادیده گرفتن زیر پا بگذارند.
00:08:36 بنابراین، من تبدیل شده ام که خاموش.
00:08:37 بنابراین، ما به آن نشان می دهد تا بر روی رندر ما را ببینید.
00:08:39 خوب.
00:08:40 بنابراین، ما در حال رفتن به صفحه نمایش.
00:08:41 همچنین، من شعاع سایه برای این نور اصلاح شده است.
00:08:44 بنابراین، ما به یک لبه نرمتر کمی در وجود دارد،
00:08:47 و ما تا چه حد این CA درخشش را ببینید