طراحی و مدلسازی سه بعدی بلندر Blender
00:00:00 -default interface حالا اجازه دهید نگاهی به نحوه انتخاب
00:00:02 و دستکاری اشیاء در بلندر.
00:00:04 بنابراین در اینجا ما یک صحنه با تعدادی از اشیاء متفاوت است.
00:00:07 و این واقعا فقط بخش های مختلف هستند
00:00:09 از شخصیت های که ما در حال کار با.
00:00:12 بنابراین همانطور که می بینید ما برخی از پاها کردم،
00:00:15 یک نیم تنه، سر، بازوها، manipulate by move tool.
00:00:17 و همچنین کلاه های مختلف است که شخصیت پوشیده بود.
00:00:21 بنابراین ما میخوایم استفاده کنید را انتخاب و دستکاری ابزار
00:00:23 برای ساختن یک شخصیت select
00:00:02 and manipulate objects in Blender.
00:00:24 در حال حاضر در ابتدا ما نیاز به درک چگونه به را انتخاب کنید.
00:00:27 در حالی که انتخاب می تواند به عنوان ساده به عنوان یک چپ کلیک کنید،
00:00:30 بنابراین همه ما باید انجام دهیم این است کلیک چپ روی یک شی،
00:00:32 و ما می توانیم آن را انتخاب کنید. different parts
00:00:34 اگر ما می خواهم به اشیاء متعدد را انتخاب کنید
00:00:37 همه ما باید انجام دهیم این است کلید Shift را پایین نگه دارید، build up a character.
00:00:39 و به عنوان شما می توانید ببینید که ما در حال انتخاب اشیاء متعدد.
00:00:43 اگر من می خواهم از حالت انتخاب خارج، دوباره، همه من باید انجام دهید
00:00:47 است فقط در آن شی کلیک کنید علامت آن را بردارید.
00:00:50 بنابراین این تاکید و سپس آن را از حالت انتخاب خارج.
00:00:53 حالا اگر من می خواهم همه چیز را از حالت انتخاب خارج
00:00:55 همه من باید انجام دهید این است ضربه کلید A
00:00:58 و از حالت انتخاب خارج. select multiple objects
00:01:00 حالا کلید A است که در واقع یک ضامن،
00:01:02 بنابراین اگر من آن را دوباره ضربه آن همه چیز را انتخاب،
00:01:05 آن ضربه یک بار آن را از حالت انتخاب خارج همه چیز.
00:01:08 بنابراین این یک راه بسیار خوبی برای از حالت انتخاب خارج است
00:01:10 یا همه چیز را در صحنه را انتخاب کنید.
00:01:13 در حال حاضر راه دیگری برای انتخاب اشیاء
00:01:15 است با نام. A key is actually a toggle,
00:01:16 اگر ما در اینجا رفتن به سمت راست
00:01:17 در رابط کاربری پیش فرض ما
00:01:19 شما خواهید دید که ما باید به این لیست از اشیاء
00:01:21 است و و این طراحیکننده نامیده می شود.
00:01:23 بنابراین اگر ما می خواهیم ما می توانیم هر یک از این انتخاب
00:01:27 به سادگی توسط چپ کلیک بر روی آنها.
00:01:29 بنابراین اگر من می خواستم به انتخاب سر من می توانم این کار را انجام،
00:01:32 یا من می توانم شلوار، و یا نیم تنه را انتخاب کنید.
00:01:36 و دوباره، اگر من می خواهم از حالت انتخاب Control + Z.
00:01:38 همه من باید انجام دهید ضربه a second.
00:01:39 و که خواهد شد که شی بردارید.
00:01:41 در حال حاضر راه دیگری برای انتخاب است که با رسم یک جعبه
00:01:44 در اطراف شیء. 3D cursor.
00:01:45 بنابراین همه ما باید انجام دهیم این است ضربه حرف B
00:01:47 برای جعبه را انتخاب کنید bottom of the viewport
00:01:49 و توجه کنید که چگونه تغییرات مکان نما.
00:01:50 همه من باید انجام دهید این است که سمت چپ کلیک کنید و بکشید
00:01:53 و است که کسانی که اشیاء در آن جعبه را انتخاب کنید.
00:01:57 و پس از آن اگر من می خواهم به من هم می تواند انتخاب های بیشتری
00:02:00 و یا هیچ کدام یا من می توانم یک ضربه به عدم انتخاب.
00:02:04 در حال حاضر راه دیگر را انتخاب کنید
00:02:06 است به استفاده از آنچه که حلقه را انتخاب کنید نامیده می شود.
00:02:08 شما می توانید در اینجا ببینید.
00:02:09 ما مرز را انتخاب کنید،
00:02:10 این چیزی است که ما قبل از انجام،
00:02:12 اما اگر ما با استفاده از کلید فوری C برای حلقه را انتخاب کنید
00:02:16 به ارمغان می آورد تا این نوع رابط قلم مو.
00:02:18 و همه ما باید انجام دهیم این است چپ کلیک کنید و بکشید
00:02:21 و این انتخاب رنگ selecting and manipulating in Blender.
00:02:23 پس از آن همه چیز را بسیار نمی
00:02:24 که در درون دایره می افتد،
00:02:26 همه چیز که ما کلیک کنید و دایره بیش از کشیدن
00:02:29 که انتخاب خواهد شد.
00:02:31 در حال حاضر من می توانید راست کلیک کنید تا از این حالت.
00:02:33 و دوباره، من می توانید ضربه به عدم انتخاب.
00:02:36 پس حالا که ما درک کنند که چگونه به انتخاب اشیاء
00:02:39 اجازه دهید به جلو و شروع به دستکاری اشیاء
00:02:41 به ساخت شخصیت ما است.
00:02:43 در حال حاضر زمانی که ما یک شی انتخاب
00:02:45 ما می توانیم آن را با استفاده از ابزار Move را دستکاری کنند.
00:02:48 در حال حاضر سه کلید میانبر برای این وجود دارد.
00:02:50 یکی حرف G است برای گرفتن و حرکت،
00:02:53 و به عنوان شما می توانید ببینید من می تواند با شتاب و حرکت است.
00:02:55 اگر من ضربه R است که می چرخد.
00:02:59 و به عنوان شما می توانید ببینید این نوع از راه دست و پا چلفتی به چرخش است،
00:03:02 اما ما به یک راه بهتر در یک ثانیه است.
00:03:04 شما همچنین می توانید ضربه S به مقیاس.
00:03:07 حالا من میخوام به جلو بروید و خنثیسازی که هستم
00:03:09 توسط هدف قرار دادن کنترل + Z
00:03:11 و اگر ما پایین در اینجا به این منو اینجا
00:03:14 اگر من در این کلیک از شما خواهید دید که من می توانم را
00:03:17 یک حرکت، چرخش، و کنترل مقیاس اینجا.
00:03:21 و این شاید کارآمد تر.
00:03:23 بنابراین اگر شما به این حالت رفتن
00:03:24 در پایین دید
00:03:26 شما می توانید کنترل را انتخاب کنید
00:03:28 و کسانی که در حال رفتن به خیلی آسان تر برای کار با.
00:03:31 بنابراین اجازه دهید به جلو و نیم تنه را انتخاب کنید
00:03:34 و حرکت آن را بر روی پاها.
00:03:37 بنابراین من می توانم که استفاده از این ابزار است.
00:03:40 و به عنوان شما می توانید این manipulator ببینید
00:03:41 سه فلش، قرمز، سبز، و آبی
00:03:45 برای X، Y، و زهرا
00:03:47 بنابراین من می توانم آن فلش گرفتن
00:03:49 و حرکت جسم در امتداد آن محور،
00:03:53 یا من می توانم در وسط گرفتن و آن را رایگان فرم حرکت می کند.
00:03:56 خب من می خوام موقعیت آن را بیش از پاها،
00:03:58 بنابراین اولین چیزی که من و م میخوام انجام
00:03:59 است جلو بروید و حرکت آن را در X،
00:04:01 آن حرکت در Y تا اینجا،
00:04:04 و من می توانم کنترل ناوبری من در اینجا استفاده
00:04:08 تا ببینید که چه من انجام،
00:04:11 و من می توانم این که در آن من می خواهم قرار دهید.
00:04:13 حالا اگر من 100٪ مطمئن نیستم که در آن من این قرار داده ام
00:04:16 من همیشه می توانید به نظر من برو چهار
00:04:18 و فقط در آن نگاه کنید از نمای جلو و یا سمت.
00:04:25 حالا اجازه دهید به جلو و قرار دادن سر.
00:04:27 پس دوباره، من مجبور به انجام آن در سمت چپ کلیک بر روی آن،
00:04:29 آن را انتخاب، آن را به که ابزار Move Tool می رود،
00:04:34 و سپس من می توانید به محل حرکت است.
00:04:41 اگر من می خواهم به من می تواند به نمای دیگر اینجا،
00:04:44 تا اجازه دهید به جلو و می گویند اجازه دهید به نمای سمت چپ بروید،
00:04:48 و اجازه دهید به جلو و نگاهی به این
00:04:51 در نظر املایی.
00:04:54 اجازه دهید به جلو و موقعیت دید من در اینجا
00:04:58 و سپس فقط به جلو و حرکت است که به جای.
00:05:02 و سپس ما همچنین می توانید یک نگاهی به این را
00:05:04 از جلو.
00:05:06 و دوباره، حرکت است که به جای این حال ما می خواهیم.
00:05:09 و سپس من رفتن به ضربه نامه پنج
00:05:11 برای رفتن دوباره به حالت چشم انداز،
00:05:14 و وجود آن است.
00:05:16 اشیاء حال حاضر ما فقط در حال حرکت است که،
00:05:18 اما ما همچنین می توانید آنها می چرخد.
00:05:21 بنابراین ما می توانیم به گزینه چرخش اینجا دریافت کنید
00:05:24 و اگر ما به خواهید ما می توانیم تغییر دهید که چگونه جسم می چرخد.
00:05:28 در حال حاضر به طور پیش فرض آن را به چرخش در اطراف
00:05:31 آنچه به نام نقطه محوری یا مرکز که شی.
00:05:35 بنابراین شما می توانید آن نقطه کمی وجود دارد،
00:05:36 هر جا که ما یک شی را انتخاب کنید
00:05:38 شما این نوع کمی از نقطه های رنگی نارنجی را ببینید
00:05:41 و خواهد مرکز تعیین
00:05:43 چرخش برای جسم.
00:05:45 مگر اینکه ما آن را تغییر دهید.
00:05:47 و ما می توانیم آن را در اینجا تغییر دهید.
00:05:49 ما می توانیم با عنصر فعال بروید،
00:05:52 نقطه متوسط ما، ریشه های فردی ما،
00:05:55 یا ما می توانیم با گزینه های دیگر،
00:05:57 مانند مکان نما 3D.
00:05:59 در حال حاضر این گزینه اینجا مکان نما 3D ما است
00:06:01 و ما می توانیم که در هر نقطه از صحنه قرار دهید.
00:06:04 بنابراین اگر من یک شی چرخش در اطراف مکان نما 3D
00:06:07 آن خواهد شد که موقعیت را بچرخانید.
00:06:11 اگر من آن را چرخش در اطراف آن محدوده مرکز جعبه،
00:06:14 ما آن را در اطراف وجود دارد می چرخد.
00:06:16 اگر من اشیاء متعدد انتخاب
00:06:20 آن را در اطراف مرکز جعبه bounding چرخش
00:06:22 برای هر دو اشیاء.
00:06:24 پس از آن چرخش در اطراف هر یک از محور،
00:06:26 اما مرکز هر دو محور.
00:06:28 یا ما می توانیم آن را در اطراف ریشه های فردی خود را چرخش،
00:06:31 به این معنی که هر چرخش
00:06:34 در اطراف مراکز مربوطه خود را دارند.
00:06:37 بنابراین تعدادی از راه های مختلف وجود دارد
00:06:39 به چرخش این اشیاء.
00:06:41 بنابراین اجازه دهید به جلو و فقط آنها را قرار دهند.
00:06:43 بنابراین من میخوام جلو بروید و تنها یکی از اولین در اینجا انتخاب کنید،
00:06:46 چرخش آن پایین فقط یک کمی،
00:06:49 و سپس من را انتخاب کنید ترجمه جاوا،
00:06:52 و ما میخوایم جلو بروید و حرکت است که
00:06:56 به شخصیت،
00:07:00 و سپس من قصد دارم به چرخش که فقط یک کمی.
00:07:04 خوب، پس در مورد حق وجود دارد.
00:07:05 بنابراین اجازه دهید همین کار را برای این یکی.
00:07:07 تا این زمان من حرکت تو اولین بار از این هستم،
00:07:08 تا من میخوام جلو بروید و حرکت آن را در،
00:07:11 و من فقط نوع ballparking این در حال حاضر.
00:07:24 وجود دارد و ما رفتن.
00:07:25 و بعد من می توانید پیش بروید و فقط چرخش است که به پایین
00:07:29 و به محل.
00:07:32 بنابراین در حال حاضر که من آن را در جای خود دارند
00:07:33 اجازه دهید به جلو و قرار دادن کلاه ایمنی
00:07:35 بر سر شخصیت است.
00:07:36 بنابراین من میخوام جلو بروید و حرکت است که به جای خود،
00:07:40 و دوباره، موقعیت است که به عنوان بهترین من می توانم.
00:07:43 و اگر من می خواهم به من می توانید دوباره به حرف نمایش چهار رفتن
00:07:47 به نگاهی در این و ببینید که من این اس ام اس
00:07:50 راه است که باید آن را قرار می شود قرار گرفته است.
00:07:57 پس اکنون که من این را در جای
00:07:59 من شخصیت من سازمان یافته است.
00:08:01 و به عنوان شما می توانید ببینید انتخاب و دستکاری اشیاء
00:08:04 نسبتا مستقیم به جلو در بلندر Blender