خوب، یکی از چیزهای کار سخت تر است شما در Illustrator انجام می دهید، رنگ ها را مخلوط می کنید. و شما یک دست کامل از راه های کار است. شما می توانید رنگ خود را با استفاده از CMYK مخلوط کنید. شما می توانید یک رنگ با استفاده از لغزنده RGB ایجاد کنید یا شما می توانید با مدل رنگ مورد علاقه من HSB کار کنید. و این برای رنگ، اشباع و روشنایی است. و به عنوان مثال، رنگ نارنجی را در نظر بگیرید. بگذارید بگوییم شما می خواهید درخشانترین پرتقال ممکن را ترکیب کنید. خوب، اگر شما به لغزنده های CMYK خود نگاه می کنید، سپس شما می خواهید مقدار K را به صفر برسانید. شما می خواهید ارزش Y را تا 100٪ تمام کنید. شما می خواهید مقدار C را به صفر برسانید. و سپس شما می خواهید ارزش قرمز را به 50٪ تنظیم کنید. و دلیل 50، این است که اگر شما هر جفت ترشیده را اضافه کنید، شما می خواهید رنگ را قرمز تر کنید. و اگر قرمز را بردارید، شما می خواهید رنگ را بیشتر زرد کنید. و مفید است که لغزنده پیش نمایش رنگی که به دنبال آن هستید اما این هنوز لزوما نیست دوستانه ترین راه برای کار کردن. از کجا، اگر من به جلو بروید و روی آیکون منوی Flyout کلیک کنید، و RGB را انتخاب کنید، سپس آنچه را که میخواهم انجام دهم مقدار قرمز را تا 255 میل می کند مقدار آبی را به حداقل مطلق صفر برسانید و سپس می خواهم تفاوت را تقسیم کنم جایی که ارزش سبز است، با مصرف آن به 128. و دوباره، اگر من آن را کمتر سبز، سپس رنگ قرمز تر می شود و اگر من آن را بیشتر سبز، آن زرد می شود آن را به HSB مقایسه کنید و اسلایدهای HSB را دریافت می کنید، با کلیک کردن بر روی آن Flyout Menu بار دیگر، و انتخاب HSB. و سپس آنچه ما می خواهیم انجام دهیم مقدار اشباع و روشنایی را تا 100٪ خم می کند، و مقدار رنگ را به 30 درجه تنظیم کنید. حالا شما ممکن است در آن نگاه کنید و بگوئید خوب دقت کردی، من نمی فهمم چرا این راحت تره. این اعداد فقط بی معنی هستند همانهایی که قبلا دیدیم.
00:01:45 اما چیز بزرگ در مورد HSB،
00:01:46 این است که پیش بینی می شود
00:01:49 آنچه شما می خواهید دریافت کنید
00:01:51 هنگامی که شما یاد می گیرید که چگونه کار می کند.
00:01:53 و بنابراین رنگ، رنگ اصلی است.
00:01:55 در درجه ها اندازه گیری شده است
00:01:57 همانطور که رنگ در اطراف یک دایره پیچیده شد.
00:02:00 بنابراین، به عبارت دیگر، شما می توانید این مقدار رنگ را تغییر دهید
00:02:02 به هر چیزی از صفر درجه، که قرمز است
00:02:04 تمام راه تا 360 درجه، که هم قرمز است.
00:02:08 و این به خاطر طیف رنگ قابل مشاهده است
00:02:10 در اطراف خود پیچیده می شود.
00:02:12 So as you can see in the circular chart,
00:02:14 a hue value of zero degrees is red,
00:02:16 30 degrees is orange, 60 degrees is yellow,
00:02:19 90 degrees I'm calling lime.
00:02:21 It's in this yellow to green territory.
00:02:23 120 degrees is RGB green,
00:02:26 just full on green and nothing else.
00:02:28 150 degrees, I'm calling it turquoise.
00:02:31 180 degrees is cyan, 210 degrees I'm calling cobalt.
00:02:35 It's a shade of blue obviously.
00:02:37 240 degrees is RGB blue,
00:02:39 so pure blue with no red and no green.
00:02:42 270 degrees is violet, 300 degrees is magenta,
00:02:45 and 330 degrees is somewhere between
00:02:48 magenta and red, and I'm calling it crimson.
00:02:52 In any event, you can see how the colors
00:02:54 wrap around the chart.
00:02:56 We've got the red, green, blue primaries.
00:02:58 It's zero, 120, and 240.
00:03:00 And then we have cyan, magenta, yellow,
00:03:02 at 180, 300, and then 60.
00:03:06 Next, we have saturation,
00:03:07 which controls the intensity of a color,
00:03:10 from its most vivid at 100%,
00:03:12 as we can see around the perimeter of the circle,
00:03:15 to gray or white, at zero percent,
00:03:18 which we're seeing at the center of the circle.
00:03:21 So these are the desaturated colors towards the center.
00:03:23 And then brightness goes from bright color,
00:03:26 that is, whatever color you've mixed
00:03:28 using the hue and saturation values,
00:03:30 or white at 100%, to black at zero percent.
00:03:35 So at zero percent brightness,
00:03:36 it doesn't matter what the hue and saturation values are,
00:03:40 you're going to get black.
00:03:41 Where as if you have the saturation value
00:03:43 cranked up to 100%, and you take the brightness value
00:03:46 up to 100%, you're going to get the most vivid version
00:03:49 of the hue value possible.
00:03:51 So if we were to take the hue value to 30 degrees,
00:03:54 then we'd get a nice vivid orange.
00:03:56 If we were to take it up to 60 degrees,
00:03:59 then we would get a nice vivid yellow.
00:04:01 If you want white, then you just go ahead
00:04:03 and crank the saturation value down to zero percent.
00:04:06 And it doesn't matter what the hue value is,
00:04:08 as long as the saturation is zero and the brightness is 100,
00:04:11 you get white.
00:04:13 And then finally, if you want a stone cold gray,
00:04:16 you would go ahead and take that saturation value
00:04:18 down to zero percent, and then,
00:04:20 you would adjust the brightness value to taste.
00:04:23 And so notice, if I have a saturation of zero percent,
00:04:26 and a brightness of approximately 50% in this case,
00:04:29 then I'm going to get an absolutely medium gray.
00:04:33 Now I will say that HSB provides the most satisfying
00:04:36 color experience, when you're working with an RGB document,
00:04:40 but you can also get great results in CMYK.
00:04:43 And so it's really up to you how you decide
00:04:45 to mix your colors,
00:04:46 but I just wanted you to know about my favorite color model,
00:04:49 which is available in the Color panel Flyout Menu,
00:04:52 which is this guy right there, HSB.