دانلود آموزش تصویری جلوه ویژه گرافیک انیمیشن

illustrator آموزش ایلوستریتور آموزش افترافکت After Effects ادوبی فتوشاپ Photoshop پریمیر پرو Premiere Pro راینو Rhino

دانلود آموزش تصویری جلوه ویژه گرافیک انیمیشن

illustrator آموزش ایلوستریتور آموزش افترافکت After Effects ادوبی فتوشاپ Photoshop پریمیر پرو Premiere Pro راینو Rhino

دانلود آموزش تصویری جلوه ویژه گرافیک انیمیشن

دانلود آموزش تصویری جلوه ویژه گرافکی انیمیشن : ساخت وکتور با ایلوستریتور illustrator و جلوه های ویژه سینمایی ادوبی افترافکت adoby After Effects دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن

طبقه بندی موضوعی

illustrator آموزش ایلوستریتور

 

در این فیلم، من به شما نشان می دهم که چگونه به ترکیب بخش های مستطیلی و انحنا برای ایجاد نامه "D." من به جلو بروید و تا زمانی که به اسناد من دسترسی داشته باشید، می توانید ببینید که من در صفحه "I" و "N" کشیده شده ام، چرا که پس از همه، هر دو حرف منحصرا شامل نقاط گوشه ای می شوند و ما، رک و پوست کنده، به اندازه کافی از آنها دیده شد درست است، حالا من قصد دارم به جلو بروید و فقط تمام لایه ها را به حالت Outline تغییر دهید با انتخاب فرمان Outline از منوی View یا فشار دادن کلید میانبر  از "Ctrl + Y" یا "cmd + Y "در  درست است، بنابراین این زمان در اطراف، بیایید جلو برویم و برای اولین بار  با فشار دادن کلید "p" برای انتخاب ابزار قلم  و سپس بخش راست را ایجاد کنید و 00:00:38 و سپس من اینجا را کلیک میکنم تا یک نقطه گوشه ای ایجاد کنم، 00:00:40 و من یک نقطه دیگر گوشه در این محل ایجاد می کنم، 00:00:44 و شما ممکن است متوجه شوید که 00:00:45 پیش نمایش نوار لاستیکی من است بازگشت. 00:00:47 برای اینکه هر دلیلی، من مجبور شدم این سند را ببندم 00:00:49 و دوباره آن را باز کنید. 00:00:51 درست است، حالا من اینجا را کلیک میکنم تا 00:00:53 یک نقطه گوشه سوم، و در حال حاضر، چون میخواهم 00:00:56 بخش بعدی منحنی، من برو پیش رو 00:00:58 و از آن برای کشیدن یک دسته کنترل از آن بکشید. 00:01:01 بعد من قصد دارم از بالای صفحه "D" 00:01:05 یک نقطه صاف را اینجا قرار دهم و کلید "shift" را فشار می دهم 00:01:08 همانطور که من انجام به منظور محدود کردن زاویه 00:01:10 کنترل من به دقیقا افقی است. 00:01:13 حالا من می خواهم این یکی طولانی تر باشد، بنابراین من فشار دادن 00:01:15 کلید "Ctrl" و یا کلید "cmd" در مک 00:01:18 به منظور کشش این دسته 00: 01:19 در حالی که یک نفر را بدون هیچ زحمتی ترک کردید، 00:01:21 و اگر نگاهی نزدیک به خود بیاورید، 00:01:23 من فکر می کنم این نوار گوشه خیلی زیاد است 00:01:25 بنابراین من فشار "Ctrl "کلید یا کلید cmd روی یک مکینتاش 00:01:28 برای گرفتن ابزار فلش سفید من، آخرین 00:01:30 ابزار فلش من استفاده می شود، برای دریافت این ابزار بر روی پرواز 00:01:33 و کشیدن این نقطه پایین، و سپس من 00:01:35 "ctrl" و یا "cmd" کشیدن دسته کنترل نیز پایین است. 00:01:38 درست است، حالا کمی کمی کوچکتر می شوم 00:01:40 بنابراین من می توانم بیشتر از تصویر من را ببینم، 00:01:42 و من شروع به کشیدن از نقطه راست دور 00: 01:45 در حالی که با فشار دادن دکمه "shift" و همچنین 00:01:48 به منظور ایجاد یک کنترل کامل کنترل عمودی، 00:01:51 و این به نظر می رسد بسیار خوب است. 00:01:53 بنابراین، من به جلو برویم و به اینجا بروم. 00:01:55 اکنون ما در این موقعیت مشکل داریم. 00:01:57 به طور معمول، من فقط می روم جلو و شروع به کشیدن 00:02:00 در این پایین ترین نقطه به منظور اضافه کردن یک دسته کنترل 00:02:04 در مورد وجود دارد، و من آن را بسیار دور به عنوان شما را می توانید ببینید 00:02:07 و سپس من کلید "ctrl" را فشار داده و یا 00:02:09 "cmd" کلید در مک و من آن را به عقب بر گردیم 00:02:11 اما من نیاز به یک هک از بسیاری از کنترل در این طرف 00:02:13 به منظور جلوگیری از این درجه انحنای، 00:02:16 اما شما می توانید ببینید که طراح این خاص "D" 00:02:19 تصمیم به مسطح کردن خارج از اینجا در این مکان.

 

00:02:23  So what I'm going to do is add another smooth point

00:02:25  right there and then I'm going to "ctrl" or "cmd"

00:02:29  drag it up like so in order to flatten out the curve

00:02:32  and I'm going to move this control handle

00:02:35  up and outward in order to produce this effect,

00:02:39  which I think is more or less dead on.

00:02:41  I could take this handle out a little bit if I wanted to,

00:02:43  but I'm worried that we're going to have a lump

00:02:45  at this location, so I think that's as far as I'll go,

00:02:48  and now zoom in and I will drag out some pretty small

00:02:52  control handles from this smooth point,

00:02:54  and then I'll finish things up by dragging

00:02:56  outward from this corner point so that the

00:02:59  control handle that I'm actually modifying

00:03:01  is going up and to the right as I drag down and to the left

00:03:05  and I'll end up with this effect right here.

00:03:07  Okay, now we need to draw the inside of this shape,

00:03:10  and this time I'm going to start with the smooth points,

00:03:12  so I'll go ahead and drag like so

00:03:15  to drag out some pretty big control handles

00:03:17  and they might need to come out a little farther even

00:03:20  and then I'll go ahead and drag

00:03:22  from this far right point right there, like so.

00:03:26  I don't want the bottom control handle

00:03:28  to be this long though, I don't think,

00:03:29  so I'll press the "ctrl" key or the "cmd" key on a Mac

00:03:32  as I'm dragging, in order to move it back in,

00:03:34  and this control handle has to come further out

00:03:36  so I'll "ctrl + drag" it, that's a "cmd + drag" on a Mac.

00:03:40  Again, the the "ctrl" or "cmd" key is going to

00:03:42  get me the white arrow tool on the fly,

00:03:44  and then I'll "ctrl" or "cmd + drag" this guy downward.

00:03:46  All right now, notice here we've got a little bit

00:03:49  of a cusp point, so I'm going to drag like so

00:03:52  to begin a smooth point and then midway into the drag,

00:03:56  after I get that opposite control handle

00:03:58  on the right location, I'll press and hold the "alt" key

00:04:00  or the "opt" key on a Mac, and I'll send

00:04:02  this control handle in a different direction

00:04:04  and then I'll drag right here to create

00:04:07  another smooth point like so,

00:04:10  and it looks like I didn't quite position that

00:04:12  cusp point at the right location so I'll press

00:04:14  "ctrl" key or the "cmd" key on a Mac,

00:04:15  and move it down a little bit, and that looks

00:04:18  more or less right, and now I'll "ctrl + drag"

00:04:21  or "cmd + drag" this control handle outward,

00:04:23  and so in this case we've got a cusp point

00:04:26  that's surrounded by two curving segments.

00:04:28  All right now, finally I'll go ahead and zoom out.

00:04:30  I actually want to take this guy down a little bit,

00:04:33  or at least maybe its control handle

00:04:35  has to come farther down.

00:04:36  That looks good to me, and now I'll go ahead

00:04:39  and lop off this control handle.

00:04:41  I don't want it because I have a straight segment

00:04:43  coming up, so I'll just click on it to get rid

00:04:46  of its control handle and then I'll go up

00:04:48  to this guy and just click on him to lop off

00:04:51  his left hand control handle as well.

00:04:54  All right, now I want to see what I'm doing

00:04:55  so I'll press "ctrl + y" or "cmd + y" on a Mac

00:04:58  to switch back to the preview mode

00:05:00  and I'll zoom out a little bit, and that's looking

00:05:02  pretty darn good but obviously I need to

00:05:05  convert it into a compound path

00:05:07  so that this inner path cuts a hole out of the outer one,

00:05:10  but before I do that I might as well

00:05:12  create the beveled edge, so I'm going to press

00:05:14  "ctrl + y" or "cmd + y" again so I can see

00:05:17  the tracing template, and I'll press the "v" key

00:05:20  to select my black arrow tool,

00:05:22  and I'll go ahead and click right there to select

00:05:24  that inner shape, and I'll press "ctrl + c, ctrl + f,"

00:05:27  that's "cmd + c, cmd + f" on the Mac

00:05:30  in order to copy the shape and paste it in front,

00:05:32  and I'll click on the word "Transform"

00:05:35  up here on the control panel, or if you don't see

00:05:37  the word "Transform," click on the x, y, w or h instead.

00:05:41  Now I want to make sure that the chain icon is off.

00:05:44  We do not want to constrain the

00:05:45  width and height proportions.

00:05:48  Go ahead and select the bottom left

00:05:49  reference point and then click in the width value

00:05:52  and press the down arrow key until it looks like

00:05:55  you've got that left edge in the right location

00:05:57  and then press the "tab" key to advance

00:05:59  to the height value, and press the down arrow key

00:06:01  until we get the top edge in the right location as well.

00:06:04  Now we need to get the right edge over a little bit,

00:06:07  so I'll select this bottom left reference point

00:06:10  and I'll click in the width value and press the

00:06:12  down arrow key until it moves over as desired,

00:06:15  and now I'm going to select this top left reference point

00:06:18  and I'm going to increase the height value

00:06:20  until this point moves down underneath.

00:06:22  All right, now let's go ahead and select the outer path.

00:06:24  Copy and paste in front, so "ctrl + c, ctrl + f,"

00:06:28  that's "cmd + c, cmd + f" on a Mac.

00:06:30  Click on the word "Transform," leave that top

00:06:32  left point selected, click in the width value

00:06:35  and then press the up arrow key until that letter

00:06:38  gets sufficiently wider as we're seeing here,

00:06:40  and then press the "tab" key to advance

00:06:42  to the height value, and press the up arrow key

00:06:45  until the bottom edge goes down

00:06:48  as we're seeing it do now.

00:06:49  All right, now I'm going to make some

00:06:51  manual adjustments by zooming in a little bit

00:06:54  and then I'll press "shift" + left arrow in order

00:06:57  to scoot that path to the left and I'll press the

00:07:00  "a" key to switch to the white arrow tool.

00:07:01  I'll select this anchor point

00:07:03  and just drag it down and out like so.

00:07:06  All right, now let's press "ctrl + y" or "cmd + y" on a Mac

00:07:10  in order to switch back to the preview mode,

00:07:12  and I'll switch to the black arrow tool

00:07:14  by pressing the "v" key and I'll click on this big path,

00:07:17  and then I'll click on the innermost path

00:07:19  in order to select it, and I'll go up to the object menu,

00:07:22  choose "Compound Path" and choose "Make"

00:07:25  in order to force the inside path to cut a hole

00:07:27  in the outside one, and let's go ahead

00:07:30  and fill this path with this dark shade of gray

00:07:32  in which all the RGB values are 77.

00:07:35  All right, and now we need to send this guy to back

00:07:38  by right clicking on him, choosing "Arrange"

00:07:40  and choosing "Send to back,"

00:07:42  and now we want to select each of these white shapes

00:07:44  so I'll click on the big one,

00:07:46  "shift + click" on the smaller one,

00:07:47  return to the Object menu, choose "Compound Path"

00:07:50  and choose "Make"

00:07:51  and now I want the fill to be slightly darker

00:07:54  so I'll go ahead and select this very light shade of gray,

00:07:56  in which the RGB values are each 230

00:07:59  in order to produce this effect here,

00:08:01  and now I'll click off the path outlines

00:08:03  to deselect them, and I'll press "ctrl + 0"

00:08:05  or "cmd + 0" on a Mac to take in my entire document,

00:08:09  and that's how you combine

00:08:10  straight and curving segments.

00:08:11  Not to mention, a couple of compound paths.

00:08:14  In our case, to create the letter "D"

00:08:16  in the word "Design" here inside Illustrator.

 
  • ۹۶/۰۷/۲۳

آموزش-illustrator

->